11 marts 2006
Mere usability
...eller mindre usability. Hos Sony var det i det mindste kun i forbindelse med undersøgelse af deres produkter den var gal. Hos MSN Music, bliver man franarret sine penge. Jeg indbetalte penge for et album, jeg gerne ville downloade, efter at have været gennem en totalt forvirrende proces med at finde albummet, kashmirs seneste, og et næsten forgæves forsøg på at logge mig på Microsofts håbløse uduelige tjeneste. Da det er lykkedes mig at logge på tjenesten har den naturligvis lykkelig glemt alt om at det var Kashmir jeg ledte efter, og jeg må derfor søge på bandet igen og gentage hele processen. Men det er ikke det værste. Da jeg havde indtastet mine dankortoplysninger og var gået til download, forsøgte tjenesten at modtage en licens til downloadet, her skete der en fejl, hvorefter den forsøgte at modtage licensen igen, hvorefter der skete en fejl, hvorefter den forsøgte at modtage licensen igen, hvorefter der skete en fejl, hvorefter den forsøgte at modtage licensen igen hvorefter der skete en fejl, hvorefter den forsøgte at modtage licensen igen hvorefter der skete en fejl, hvorefter den forsøgte at modtage licensen igen... ... ...
Det er ulykkeligt at en softwarevirksomhed der har så stor dominans på markedet, er så inkompetente. Tag jer sammen Microsoft!
Tags:
Microsoft
usability
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
2 kommentarer:
Man kan så yderligere "glæde" sig over, at næsten alle disse "butikker" er selvsamme - nemlig Peter Gabriels OD2-tjeneste med forskellige frontends. De virker alle lige elendigt.
Der er en god grund til, at iTunes Music Store er den største - efterfulgt af Emusic. De to tjenester virker nemlig rent faktisk og man skal ikke wrestle med håbløse certifikater og andet pjat.
Den del af markedet skal indse, at det ikke er en iPod de mangler. De mangler ganske vist også en iPod, men de mangler først og fremmest en infrastruktur, som ikke er defekt i det basale design. Derefter kan de koncentrere sig om at sælge hardware, der virker med tjenesten - i stedet for den anden vej rundt.
Ja, hvad i al verden er meningen med forskellige standarder for forskellige tjenester og elektroniske dimser. Jeg gjorde (kan jeg se i bakspejlet) den fejl at købe en Creative Zen mp3-spiller - ikke fordi den fungerer dårligt eller pga. dårlig funktionalitet, men fordi den kun fungerer sammen med Microsofts elendige msn music-tjeneste.
Men det kan være at emusic fungerer sammen med min zen...
Send en kommentar