16 maj 2007

Internettet - pirate's cove-style

Hint: Klik på postens titel for at se billedet i stor størrelse på dets oprindelige placering!

Jeg kan se at jeg er hjemmehørende i mange forskellige områder af internettet. Det næsten kontinentstore Myspace har jeg et beskedent landlod i, lige som nærværende blog befinder sig nede i det store blogipelagio. Det var egentlig mit indtryk at the IRC-isles var gået under efter deres store succes midt i halvfemserne.

Jeg forstår ikke helt signaturforklaringen; hvorfor ligger web 2.0-strædet mellem "deviant art" og wikipedia?

Meget sjov metaforisering af nettet, og sjovt at Windows live og Yahoo ligger nord for Mountains of web 1.0 i The Icy North, hehe... Brug et par minutter på billedet og find ud af hvor du bor, det kan være vi er naboer :)

Set på blogtillyoudrop

2 kommentarer:

Bjørn Friis Thomsen sagde ...

Kan ikke umiddelbart finde Google? eller kunne man tænke sig at kortet måske var et over planeten Google Earth?

Mikkel Eggers sagde ...

næh, det er egentlig rigtigt - ingen Google. Nu er det jo også et kort over community sites, og man kan sige, at i hvertfald kerneydelsen hos Google ikke er community-baseret.

Men du kan da have ret - forudsætningen for fleste lokationer på kortet er Google